سامانه جامع انبارها: نحوه ثبت نام

نویسنده :kala trader
انتشار :1402/11/29
زمان مطالعه :6 دقیقه
دسته‌بندی :بورس کالا
سامانه جامع انبارها: نحوه ثبت نام

راهنمای تصویری ثبت نام در سامانه جامع انبارها: مراحل و توضیحات

سامانه جامع انبارها، به منظور جلوگیری از قاچاق و احتکار کالاها در کشور طراحی شده است و امکاناتی همچون ثبت ورودی و خروجی کالا، صدور بارنامه آنلاین و ... را فراهم می‌کند. ثبت نام در این سامانه از جمله مراحل اساسی اخذ کد بورس کالا و خرید از بورس کالا است که با همکاری وزارت مربوطه، از صحت اطلاعات هویتی و واحد و تایید آنها صورت می‌گیرد. با ثبت نام در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، علاوه بر انجام وظایف قانونی، امکاناتی از جمله اخذ بارنامه، مشاهده بارنامه‌ها و اخذ بیمه‌نامه فراهم می‌شود.

در ادامه مقاله، مراحل ثبت نام در این سامانه به‌طور دقیق توضیح داده خواهد شد.

جهت مشاوره و خرید از بورس کالای ایران با شماره زیر تماس حاصل فرمایید
سپهر حبیب (09939340965)

نحوه ثبت نام در سامانه جامع انبارها

برای ثبت نام در این سامانه، به ادرس اینترنتی nwms.ir مراجعه کنید. اگر تاکنون در این سامانه عضو نبوده‌اید، کافی است بر روی گزینه "ثبت واحد" کلیک کنید.

کد ملی صاحب انبار یا مدیر عامل، شماره تلفن همراه، و کد امنیتی را وارد نمایید. توجه داشته باشید که کد ملی و شماره تلفن همراه باید با هم مطابقت داشته باشند.

سپس، منتظر دریافت یک کد چهار رقمی به شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه باشید و آن را وارد کنید.

در مرحله بعد، در بخش اطلاعات هویتی، نوع فعالیت خود را انتخاب کنید؛ آیا فعالیت شما حقیقی است یا حقوقی؟

در صورت انتخاب حقیقی، شماره شناسنامه، جنسیت، و تاریخ تولد صاحب انبار را وارد کنید و بر روی گزینه تایید کلیک نمایید. اطلاعات نام و نام خانوادگی صاحب انبار نمایش داده خواهد شد.

اگر انتخاب شما حقوقی است، شماره شناسنامه، جنسیت، تاریخ تولد مدیرعامل، و شناسه‌ی ملی شرکت را وارد کرده و بر روی گزینه تایید کلیک نمایید. اطلاعات نام و نام خانوادگی مدیرعامل و نام شرکت نمایش داده خواهد شد. سپس، بر روی گزینه "تایید و مرحله بعد" کلیک کنید.

در مرحله ثبت اطلاعات واحد، کد پستی انبار مورد نظر را وارد کنید و بر روی تایید کلیک نمایید. در صورت صحت کد پستی، اطلاعات مربوط به آن نمایش داده خواهد شد.

نکته: منظور از ادرس خودت اظهاری به این معناست که ادرس انبار اگر در سطح طبقات یا واحد تغییراتی داشته باید ذکر بشه 

نام انبار را وارد کنید، همچنین شماره تلفن معتبر را نیز وارد نمایید. سایر فیلدها را بر اساس نوع فعالیت خود انتخاب کنید.

نکته: در صورتی که واحد شما زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی باشد، مانند پرورش دام و ماکیان، کشتارگاه، و کارخانه تولید خوراک دام و طیور، باید به سامانه سماصط یا اداره دامپزشکی مراجعه کنید.

پس از تکمیل اطلاعات، بر روی گزینه "ثبت نام" کلیک کنید. اطلاعات کد پستی، نام کاربری، و رمز عبور برای شما نمایش داده خواهد شد.

بعد از ثبت واحد، شما حداکثر ظرف مدت یک ماه فرصت دارید تا با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه مدیرعامل یا صاحب انبار، مجوز بهره برداری انبار، و سند مالکیت یا اجاره‌نامه، به اداره صنعت و معدن استان یا شهرستان مربوطه مراجعه کنید تا انبار مورد نظر تایید شود. در غیر این صورت، بعد از گذشت یک ماه، انبار به صورت خودکار غیرفعال خواهد شد.

جمع بندی

سامانه جامع انبارها با امکاناتی چون ثبت ورودی و خروجی کالا، صدور بارنامه آنلاین، و ارائه خدمات بیمه‌ای، نقش مهمی در ساماندهی و کنترل جریان کالاها در کشور دارد. ثبت نام در این سامانه، اولین گام برای دسترسی به این امکانات و بهره‌مندی از آنهاست. با اطمینان از اطلاعات صحیح و کامل واحدها، می‌توان از مزایای این سامانه برای جلوگیری از قاچاق و احتکار کالاها بهره‌مند شد و موجب ایجاد شفافیت و کارایی بیشتر در عرصه نگهداری کالاها گردد.

سوالات متداول:

  1. بورس کالا چیست؟
  2. نحوه ثبت نام در سامانه بهین یاب چگونه است؟
  3. حساب وکالتی چیست؟
  4. نحوه ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت چگونه است؟
  5. مزایای خرید از بورس کالای ایران و تفاوت بورس کالای خارجی با داخلی؟
  6. تفاوت رینگ داخلی با رینگ صادراتی در بازار بورس کالای ایران چیست؟